کود نیترات پتاسیم K2O: 46% فلونیا، شرکت کیمیا اکسیر شرق

ازت مهم‌ترین عنصر پر مصرف گیاهان است که از اشکال متفاوت آن، نیترات، سهل‌الوصول‌ترین شکل ازت برای گیاهان می‌باشد. کودهای نیتراته به دلیل داشتن ازت و حلالیت بالا، گزینه‌ی مناسبی برای تغذیه‌ی گیاهان نسبت به عناصری مانند پتاسیم، منزیم، کلسیم و روی می‌باشد.

مـــــزایـــا:

۱) تغذیه‌ی گیاهان نسبت به عناصر ازت و پتاس.

۲) افزایش مقاومت گیاه نسبت به استرس‌ها و تنش‌ها.
۳) درشت شدن و یک‌دست شدن میوه.
۴) افزایش رنگ‌پذیری میوه در محصولاتی مانند گوجه‌فرنگی، سیب و…
۵) افزایش وزن هزاردانه.
۶) افزایش عملکرد و کیفیت محصول.

کود نیترات پتاس فلونیا دارای ۱۳٪ ازت و ۴۶٪ پتاسیم محلول و قابل جذب برای گیاهان می‌باشد. 

پتاسیم نقش اصلی در درشت شدن میوه، رنگ‌پذیری، افزایش وزن هزاردانه و مقاومت گیاهان مختلف نسبت به تنش‌های محیطی و بیماری‌ها و آفت‌ها دارد که علائم کمبود آن در گیاهان به صورت سوختگی حاشیه‌ی برگ‌های پایینی خود را نشان می‌دهد. 

با مصرف کود نیترات پتاسیم فلونیا، علاوه بر تأمین پتاسیم، با تغذیه‌ی ازت، گیاهان رشد و شادابی و افزایش عملکرد چشمگیری خواهند داشت.

میزان و شیوه مصرف:

گیاهان زراعی: 

برای هر نوبت کوددهی با دوز ۲ تا ۳ در هزار به‌صورت محلولپاشی یا به میزان ۱۲-۱۰ کیلوگرم در هکتار در سیستم آبیاری مصرف گردد.

درختان میوه: 

برای هر نوبت کوددهی با دوز ۲ تا ۳ در هزار روی برگها محلولپاشی یا به میزان ۱۰۰-۵۰ گرم با توجه به سن درخت بصورت چالکود برای هر درخت استفاده گردد یا به میزان ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم در سیستم آبیاری استفاده گردد.

صیفی‌جات گلخانه‌ای و گیاهان زینتی: 

برای هر نوبت کوددهی با دوز ۱ تا ۱/۵ در هزار روی برگها محلولپاشی یا به میزان ۰/۵ تا ۱/۵ کیلوگرم در هر ۱۰۰۰ متر مربع در سیستم آبیاری استفاده گردد.

هشدار : توصیه های فوق کلی بوده برای حصول نتیجه بهتـــر زیر نظــــر کارشناس مصــرف گردد.

زمان محلولپاشی : 

برای افزایش جذب بهتر است محلولپاشی در هوای خنک ترجیحاً اوایل صبح و یا غروب انجام شود. از محلولپاشی در شرایط نامساعد آب و هوایی از قبیل خشکی بیش از حد و یا در زمان احتمال وقوع بارندگی خودداری شود.

 

محصولات مشابه:

دکمه بازگشت به بالا