کود نیترات کلسیم CaO: 23% فلونیا، شرکت کیمیا اکسیر شرق

ازت مهم‌ترین عنصر پر مصرف گیاهان است که از اشکال متفاوت آن، نیترات، سهل‌الوصول‌ترین شکل ازت برای گیاهان می‌باشد. کودهای نیتراته به دلیل داشتن ازت و حلالیت بالا، گزینه‌ی مناسبی برای تغذیه‌ی گیاهان نسبت به عناصری مانند پتاسیم، منزیم، کلسیم و روی می‌باشد.

کود نیترات کلسیم  این برند دارای ۵/۱۵% ازت و ۲۳% کلسیم محلول و قابل جذب برای گیاهان می‌باشد. 

کلسیم نقش اصلی در تقسیم سلولی، درشت شدن میوه، افزایش خاصیت انبارداری، یک‌دست شدن میوه و مقاومت گیاهان مختلف نسبت به تنش‌های محیطی و بیماری‌ها و آفت‌ها و جلوگیری از ریزش میوه دارد.

با مصرف کود نیترات کلسیم ، علاوه بر تأمین کلسیم، با تغذیه‌ی ازت، گیاهان رشد و شادابی و افزایش عملکرد چشم‌گیری خواهند داشت.

 

مـــــزایـــا:

۱) تغذیه‌ی گیاهان نسبت به عناصر ازت و کلسیم

۲) افزایش مقاومت گیاه نسبت به استرس‌ها و تنش‌ها
۳) درشت شدن و یک‌دست شدن میوه
۴) جلوگیری از علائم کمبود کلسیم مانند پوسیدگی گلگاه گوجه‌فرنگی، اضمحلال لکه پوست استخوانی پسته، لکه‌ی تلخ در سیب و ریزش میوه بعد از بستن میوه و…
۵) افزایش عطر و طعم میوه و انبارداری میوه
۶) افزایش عملکرد و کیفیت محصول

میزان و شیوه مصرف:

گیاهان زراعی: 

برای هر نوبت کود دهی با دوز ۱ تا ۲ کیلوگرم در هزار لیتر به‌صورت محلول پاشی یا به میزان ۵ تا ۱۰ کیلوگرم در هکتار در سیستم آبیاری مصرف گردد.

درختان میوه: 

برای هر نوبت کود دهی با دوز ۱ تا ۲ کیلوگرم در هزار لیتر روی برگ ها محلول پاشی یا به میزان ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم در سیستم آبیاری استفاده گردد.

صیفی‌جات گلخانه‌ای و گیاهان زینتی: 

برای هر نوبت کود دهی با دوز ۱ تا ۱/۵ کیلوگرم در هزار لیتر روی برگ ها محلول پاشی یا به میزان ۰/۵ تا ۱/۵ کیلوگرم در هر ۱۰۰۰ متر مربع در سیستم آبیاری استفاده گردد.

زمان محلول پاشی

برای افزایش جذب بهتر است محلولپاشی در هوای خنک ترجیحاً اوایل صبح و یا غروب انجام شود. ازمحلول پاشی در شرایط نامساعد آب و هوایی از قبیل خشکی بیش از حد و یا در زمان احتمال وقوع بارندگی خودداری شود.

هشدار : توصیه های فوق کلی بوده برای حصول نتیجه بهتـــر زیر نظــــر کارشناس مصــرف گردد.

محصولات مشابه:

دکمه بازگشت به بالا